top of page

Greece for July


Anul trecut am decis, așa în nebunia mea, să dau Grecia pe Spania pentru vacanța de vară. Nu-mi pare rău, probabil că anul viitor voi face la fel, pentru că mereu e bine să descoperim locuri noi, dar anul acesta am ales din nou draga Grecie și ,mai exact, Atena, insula Aegina și pentru o zi, insulița Agistri. În total am stat 12 zile.

Prin luna mai, după ce am tot amânat, am zis să arunc un ochi pe site-ul celor de la Ryanair pe ruta București- Atena. Bună idee, ținând cont că am luat bilet la prețul de 40 euro/ persoană. Not bad. Drumul până la București a costat 89 RON/pers. cu Blue air, iar la întoarcere eu am plătit 85 RON, pentru că am avut și bagaj de mână mare, iar prietenul meu 40 RON. Cazarea în Atena am rezervat-o pe Airbnb și am stat la Santorini studios: foarte curat, spațios, aproape de mijloacele de transport în comun și la vreo 15 minute de mers pe jos de plajă. Puțin cam departe, dar 5 zile am supraviețuit. Până la cazare am ajuns cu autobuzul X96 ce pleacă din aeroport și care costă 6 euro/pers. Apoi am luat tram-ul 3 stații. Un abonament pe 5 zile costă 9 euro. Ne-am rătăcit puțin la început, dar ce e aia vacanță fără peripeții? Nu există, zic eu. Atena e,din păcate, tot mai murdară și mai plină de cerșetori, lucru care nu ne-a încântat prea tare, dar totuși merită o vizită pentru Acropole, cartierul tradițional Plaka și plajele Asteris și mai ales, Voula. Menționez că în plin sezon intrarea la aceste plaje este pe bază de intrare cu plată. La Voula unde am fost noi un bilet costă 6 euro în weekend și 3 în timpul săptămânii. Am fost și la plajele publice Alimos și Palaio Faliro, dar intrarea în apă nu e foarte lină. Prețurile la barul de pe plajă sunt ok, așa că ne-am răsfățat cu un frappe tipic grecesc...yummy. Și ne-am bucurat de o suberbă zi plină de soare la Voula, pe care v-o recomand cu drag. La Acropole se intră cu 20 de euro dacă doriți să vedeți doar coloanele sau 40 dacă vreți să vedeți și muzeul. Dacă sunteți studenți intrarea e gratuita. Noi am optat de această dată doar pentru Acropole. Nu vă luați băuturi din apropiere...costă foooarte mult.

Pe lângă ce am vizitat, trebuie să menționez și câteva localuri unde se mănâncă foarte bine: brutăria Vlachos din Palaio Faliro, restaurantul de cartier de lângă cazare și Greco’s project de pe strada Ermou. Ne-am mai luat și una-alta din supermarket, dar am rămas profund dezamăgită, pentru că nu am putut mânca feta sau măsline pentru că...arătau oribil.


După 5 zile ne-am “mutat” pe insula Aegina, o insuliță cochetă, tradițională, cu un aer boem, care pentru mine înseamnă Grecia adevărată. Până acolo am luat tram-ul până în Pireu și apoi ferry-boat-ul care ne-a costat în total dus-întors 35 euro. Poate părea scump, dar a meritat din plin. Pentru mine nu era prima oară acolo,așa că m-am bucurat să revin. Ne-am cazat evident la același hotel: Hotel Marmarinos. Prețul pentru 2 persoane/ noapte este 45 de euro, iar dacă ești client vechi se mai fac și reduceri uneori. Fiind insula fisticului am mâncat fistic mult și ieftin zic eu. O pungă de 250 g era 2.5 euro.De mâncat am luat unele lucruri din supermarket ,dar am mâncat și la patiserie, la tavern și restaurante. Cea mai bună mâncare o găsiți la Yacht Club Panagakis restaurant. Gyros se găsește la 2 euro take away sau 2.3 la Tenekedakia. Plaja din Aegina Town e mică, dar frumoasa. E o plajă nisipoasă cu o intrare lină în apă. Culoarea aduce a insulele din Caraibe. Este perfectă pentru cei care au copii, dar nu numai. O altă plajă care merită vizitată este Ag. Marina. De asemnea, puteți vizita Templul zeiței Afaia și Mănăstirea Sf. Nectarie.


O zi am rezervat-o săriturilor de pe stânci de pe platforma Mariza din insula Agistri, o insulă ce se găsește la aproximativ 5 minute de Aegina cu ferry boat-ul. Biletul până în Agistri e 2,8 euro/pers. /sens.Până la Mariza luați autobuzul ce costă 2 euro/pers./sens până în Limenaria și apoi se merge pe jos în jur de 5 minute. Țineți cont că autobuzele vin din oră în oră și acolo există un singur restaurant și nu este plajă, dar aveți unde să vă și bronzați. Se pot pune prosoapele pe stânci. Acesta e locul meu preferat.Pur și simplu îți taie respirația.Felul în care marea este îmbrațișată de 2 stânci estea bsolut superb. Pozele vorbesc de la sine.Este extrem de frumos.Să nu mai vorbesc de senzația pe care o ai în momentul în care sari și ești tu și marea.

Așadar, vă recomand cu drag această călătorie. Per total, am ieșit la aproximativ 550 euro/pers. Vă promit că,mergând în Aegina,vă îndrăgostiți iremediabil de Grecia, pentru că veti regăsi spiritual prietenos al grecilor. Și liniște, multă liniște.Vă pup, pe data viitoare.

Single post: Blog_Single_Post_Widget
bottom of page